I et forsøk på å gjøre ting litt enklere har vi listet opp svar på noen ofte stilte spørsmål.
Vi oppdaterer denne siden når det er grunner til å gjøre det. Kan jo dukke opp spørsmål vi mener andre besøkende kan ha nytte av å vite svar på.

Hvordan finner jeg AMD, og hvor kan jeg parkere?
Kjør opp Verkseier Furulunds vei (forbi Megaflis, venstre side), inn til venstre, forbi to bygg (høyre side). Du ser en oppkjøring til byggets "bakside". Kart finner du på kontaktsiden.

Jeg har forsøkt å ringe men intet svar?
Vi har tidvis veldig stor pågang (særlig i sesongen) og det kan bli noe ventetid. Det beklager vi. Du kommer lettest gjennom etter åpningstid, ved å benytte kontaktskjema, eller mail: amd@amd.no.
Hva er åpningstidene for butikken?
Våre åpningstider er: Mandag – Onsdag: 10.00 – 17.00
Torsdag: 10.00 – 19.00
Fredag: 10.00 – 16.00
Lørdag: 10.00 – 14.00
Vi holder også stengt i forbindelse med helligdager. For informasjon om dette følg oss på Facebook.
Vi holder også stengt i forbindelse med helligdager. For informasjon om dette følg oss på Facebook.
Når er verkstedet åpent?
Verkstedet er åpent Mandag - Fredag 07:00 - 15:00.
Tilbyr dere vinterlaging av MC/Moped?
Ja, det gjør vi. Med i pakken følger også sikkerhetssjekk av motorsykkelen og vedlikeholdslading av batteri.
For priser og skjema for bestilling av vinterlagring gå til denne siden.
For priser og skjema for bestilling av vinterlagring gå til denne siden.
Hva slags sykler har dere til prøvekjøring?
Det avhenger litt av tidspunktet, og hva som finnes. Det er dessverre ikke mulig for oss å ha alle KTM & Triumphs modeller tilgjengelig for prøvekjøring. Men vi forsøker å ha minst èn sykkel i hvert segment tilgjengelig for demo.
Spør oss gjerne på forhånd. Benytt skjema her.
Spør oss gjerne på forhånd. Benytt skjema her.
Hvordan får jeg nyheter fra AMD?
Nyheter og aktuelle saker blir publisert på Facebook siden vår. Alltid hyggelig med nye følgere!
Hvilke merker fører dere?
I tillegg til Triumph og KTM motorsykler og klær/utstyr, fører vi produkter fra blant annet AGV, Arai, Dainese, Garmin, GIVI, Kriega, Schuberth, Shoei, og Motorex for å nevne noen.
Hva koster en service?
Dette finnes det mange svar på. Litt for mange til at vi presenterer det her. Bruk skjema på verkstedsiden, oppgi hva som skal/må gjøres, og eventuelt, om det er noe som skal byttes.
Korrekte opplysninger vil hjelpe verkstedet til å gi deg korrekt pris.
Noen tenker på å gjøre service i utlandet. I Europa for eksempel. Men før du gir deg i kast med slike planer synes vi det er greit å opplyse om at prisvekst og vekslingskurs kan tale i disfavør av en slik strategi.
Vi vet positivt at noen av våre kunder faktisk har fått høyere pris på service i Østerrike, for en KTM sykkel, enn hos oss. Dertil kommer også det faktum at det, tidvis, med mindre du booker lang tid i forveien, kan være minst like vanskelig, om ikke verre, å få gjort service sydover.
Det er heller ikke særlig morsomt å måtte bruker ferietida til å finne et verksted som har anledning til å hjelpe deg. Så derfor, og dette mener vi rent objektivt, for våre kunders beste, fiks det som fikses kan før du drar på ferie!
Korrekte opplysninger vil hjelpe verkstedet til å gi deg korrekt pris.
Noen tenker på å gjøre service i utlandet. I Europa for eksempel. Men før du gir deg i kast med slike planer synes vi det er greit å opplyse om at prisvekst og vekslingskurs kan tale i disfavør av en slik strategi.
Vi vet positivt at noen av våre kunder faktisk har fått høyere pris på service i Østerrike, for en KTM sykkel, enn hos oss. Dertil kommer også det faktum at det, tidvis, med mindre du booker lang tid i forveien, kan være minst like vanskelig, om ikke verre, å få gjort service sydover.
Det er heller ikke særlig morsomt å måtte bruker ferietida til å finne et verksted som har anledning til å hjelpe deg. Så derfor, og dette mener vi rent objektivt, for våre kunders beste, fiks det som fikses kan før du drar på ferie!
Når bør jeg bestille service?
Tja, det eneste vi kan si med sikkerhet er at når sesongen tiltar og trafikken øker, blir booking-lista lenger og lenger. Vi forsøker å strekke oss så langt det er mulig, men som du sikkert skjønner, er vi fullbooka så er vi fullbooka.
For noen, men ikke alle, er det nokså forutsigbart hvor mye man klarer å, eller rekker å, kjøre, innen et visst tidsrom. Men så har man alle variablene, opportunt å nevne vær for eksempel? Eller ferie.
Har du ferieplaner, sørg iallfall for å ta høyde for det. Og kanskje få unna servicen før du drar. De av oss som har kjørt (mye) i Europa vet at få ordnet service der, kan vært omtrent like vanskelig som i Norge.
Eneste vi kan anbefale er at du sender en henvendelse via skjema på verkstedsiden. Så tar vi kontakt og forsøker å finne en løsning, eller komme med en anbefaling.
For noen, men ikke alle, er det nokså forutsigbart hvor mye man klarer å, eller rekker å, kjøre, innen et visst tidsrom. Men så har man alle variablene, opportunt å nevne vær for eksempel? Eller ferie.
Har du ferieplaner, sørg iallfall for å ta høyde for det. Og kanskje få unna servicen før du drar. De av oss som har kjørt (mye) i Europa vet at få ordnet service der, kan vært omtrent like vanskelig som i Norge.
Eneste vi kan anbefale er at du sender en henvendelse via skjema på verkstedsiden. Så tar vi kontakt og forsøker å finne en løsning, eller komme med en anbefaling.
Tilbyr dere finansiering?
Ja, vi tilbyr finansiering gjennom AS Financiering og Santander. Du finner mer informasjon om dette, samt mulighet til å få en utregning, på denne siden.
Tar dere innbytte?
Vi er alltid åpne for innbytte, skjønt i noen tilfelle er det kanskje ikke mulig. Avhenger av hva det dreier seg om, og hva du eventuelt har å bytte inn.
En ting er sikkert, uansett hvor langt vi strekker oss kan du ikke forvente at innbytteprisen vi tilbyr, matcher hva du kan (i et heldig øyeblikk) få for sykkelen på Finn. På den annen side, tid er jo også penger.
Vi driver jo tross alt en forretning, og har regninger å betale. Salg av brukte sykler kan ta tid. Det må vi jo naturligvis også kompensere for. Pluss, i en slik situasjon er vi som står ansvarlig overfor kjøper. Det er også en faktor.
En ting er sikkert, uansett hvor langt vi strekker oss kan du ikke forvente at innbytteprisen vi tilbyr, matcher hva du kan (i et heldig øyeblikk) få for sykkelen på Finn. På den annen side, tid er jo også penger.
Vi driver jo tross alt en forretning, og har regninger å betale. Salg av brukte sykler kan ta tid. Det må vi jo naturligvis også kompensere for. Pluss, i en slik situasjon er vi som står ansvarlig overfor kjøper. Det er også en faktor.
Hvordan beregnes fraktkostnader?
Fraktkostnader må ses i sammenheng med hvor mye pakken veier, pakkens størrelse, og hvor hurtig du vil ha det tilsendt. Vi gir deg et kostnadsestimat basert på informasjon om vekt, størrelse osv.
Vi forsøker å finne den rimeligste måten å sende varene til deg på. Med mindre du ønsker varene hurtig levert.
Vi forsøker å finne den rimeligste måten å sende varene til deg på. Med mindre du ønsker varene hurtig levert.
Når lanserer dere nettbutikk?
Som antydet på forsiden planlegges en større digital fornyelse. Prosjekt nettbutikk vil bli igangsatt så snart nye datasystemer er på plass og innkjørt.Inntil vi kommer dit vil vi fokusere på å legge ut informasjon på de nye sidene. Og i tillegg på Facebook.
Flere spørsmål? Kontakt oss!
Med ditt bidrag så kan det tenkes lista over blir litt lenger. Og at andre får glede av ny informasjon.
Kontaktinformasjon og skjema